Έκδοση πιστοποιητικού υγειονομικού ελέγχου πλοίου/υγειονομικού πιστοποιητικού δυνάμει του Ν.2520/1940 ως ισχύει, για τα πλοία διεθνών και εσωτερικών πλόων.
Ειδικότερα:
Α. Για τα πλοία διεθνών πλόων, εκδίδεται υγειονομικό πιστοποιητικό δυνάμει του Ν.2520/1940 όπως ισχύει, δεδομένου ότι πληρούν τα κριτήρια της παρ. 4, της Κ.Υ.Α. Δ1α/Γ.Π. 24420/10-05-2024 (Φ.Ε.Κ. 2725/Β/2024) για το οποίο καταβάλλεται παράβολο.
Για την έκδοση του πιστοποιητικού ακολουθείται η εξής διαδικασία:
1. Έκδοση παραβόλου (με την εφαρμογή e-paravolo, δίδονται οδηγίες παρακάτω)
2. Συμπλήρωση του εντύπου ΥΕ7 με τα παρακάτω στοιχεία:
3. Διενέργεια υγειονομικού ελέγχου του πλοίου από υπαλλήλους της Υπηρεσίας
4. Έκδοση σχετικού πιστοποιητικού
5. Παραλαβή σχετικού πιστοποιητικού.
Β. Για τα πλοία εσωτερικών πλόων, εκδίδεται υγειονομικό πιστοποιητικό δυνάμει του Ν.2520/1940 όπως ισχύει, δεδομένου ότι πληρούν τα κριτήρια της παρ.4 ως άνω, πλην όμως ατελώς. Επομένως, εξαιρούνται από την καταβολή παραβόλου. Κατά τα λοιπά ισχύουν τα ανωτέρω.
Α. Πιστοποιητικό απαλλαγής μέτρων υγειονομικού ελέγχου πλοίου/πιστοποιητικό υγειονομικού ελέγχου πλοίου προβλέπεται να κατέχουν Πλοία, ανεξαρτήτως δυνατότητας εκτέλεσης διεθνών πλόων βάσει του πιστοποιητικού αξιοπλοΐας που φέρουν ανά είδος και κατηγορία πλοίου,εφόσον πληρούν σωρευτικά τα κάτωθι κριτήρια:
α. έχουν χώρους ενδιαίτησης επιβατών ή/και πληρώματος, ή/και εν γένει χώρους υγειονομικού ενδιαφέροντος,
β. τηρούν οργανική σύνθεση πληρώματος,
γ. έχουν επαγγελματικό χαρακτήρα μεταφοράς επιβατών.
Β. Ως ιδιοκτήτης πλοίου νοείται ο πλοιοκτήτης ή ο εφοπλιστής ή ο ναυλωτής γυμνού πλοίου ή ο νόμιμος εκπρόσωπός του, φυσικό ή νομικό πρόσωπο.
Γ. Διαδικασία καταβολής, απόδοσης του Τέλους Έκδοσης Υγειονομικών Πιστοποιητικών Πλοίων (Τ.Ε.Υ.Π.Π.). (ΠΑΡΑΒΟΛΟ)
α) Η καταβολή του Τ.Ε.Υ.Π.Π. διενεργείται πριν την υποβολή της αίτησης έκδοσης του υγειονομικού πιστοποιητικού πλοίου σύμφωνα με τον Δ.Υ.Κ.. Το Τ.Ε.Υ.Π.Π. καταβάλλεται με την πληρωμή ηλεκτρονικού παράβολου. Με την αίτηση έκδοσης του υγειονομικού πιστοποιητικού πλοίου σύμφωνα με τον Δ.Υ.Κ. υποβάλλεται και το αποδεικτικό καταβολής του ηλεκτρονικού παράβολου.
β) Υπόχρεα πρόσωπα για την καταβολή του Τ.Ε.Υ.Π.Π. είναι ο πλοιοκτήτης ή ο εφοπλιστής ή ο ναυλωτής γυμνού πλοίου ή ο νόμιμος εκπρόσωπός του.
γ) Για την πληρωμή του τέλους έκδοσης απαιτείται κωδικός πληρωμής της κατηγορίας εσόδων «e-Παράβολο» της παρ. γ του άρθρου 2 της υπό στοιχεία Δ.Π.Δ.Α. Α.Α.Δ.Ε. Γ 1107473 ΕΞ 2017/13.7.2017 (Β’ 2435) απόφασης του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε., ο οποίος χορηγείται από την εν λόγω ηλεκτρονική εφαρμογή, κατόπιν αιτήματος του υπόχρεου για την καταβολή προσώπου. Για την έκδοση του παραβόλου μέσα από την εφαρμογή «e-Παράβολο», ο χρήστης επιλέγει από λίστα την ένδειξη «Τ.Ε.Υ.Π.Π.»Πρόσβαση στην εφαρμογή έχουν πιστοποιημένοι και μη ιστοποιημένοι χρήστες του TAXISnet.
δ) Για τη χορήγηση του κωδικού πληρωμής συμπληρώνονται:
- Τα στοιχεία εξατομίκευσης του πλοίου: σημαία, όνομα πλοίου, λιμένας νηολόγησης και αριθμός Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO Νο), ολική χωρητικότητα, μέγιστη μεταφορική ικανότητα επιβαινόντων, είδος πλοίου (ιδιωτικό πλοίο αναψυχής, επαγγελματικό πλοίο αναψυχής, επαγγελματικό τουριστικό ημερόπλοιο κ.τ.λ.), λιμένας στο οποίο θα διενεργηθεί ο έλεγχος για την έκδοση του υγειονομικού πιστοποιητικού πλοίου.
- Τα στοιχεία υπόχρεου ήτοι του πλοιοκτήτη ή του εφοπλιστή ή του ναυλωτή γυμνού πλοίου ή του νομίμου εκπροσώπου του: επωνυμία ή ονοματεπώνυμο, Α.Φ.Μ. για όσους διαθέτουν, έδρα ή κατοικία, τηλέφωνο, e-mail.
- Η ημερομηνία εισόδου του πλοίου στο λιμένα στον οποίο θα διενεργηθεί ο έλεγχος για την έκδοση του υγειονομικού πιστοποιητικού πλοίου.
ε) Με την οριστικοποίηση της υποβολής του αιτήματος εμφανίζονται στην οθόνη όλα τα στοιχεία του αιτήματος και ο μοναδικός κωδικός πληρωμής. Τα εν λόγω στοιχεία δύναται να εκτυπώνονται και να αποστέλλονται και στην ήδη δηλωθείσα διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Η εκτύπωση του εντύπου Τ.Ε.Υ.Π.Π. περιέχει τα στοιχεία εξατομίκευσης του πλοίου, τα στοιχεία υπόχρεου σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 2(β) της παρούσας, το ποσό πληρωμής του Τ.Ε.Υ.Π.Π. καθώς και τον "Κωδικό Πληρωμής".
στ) Επισημαίνεται ότι παρέχεται η δυνατότητα καταβολής του Τ.Ε.Υ.Π.Π. από τις χώρες της ζώνης SEPA (Ενιαίος Χώρος Πληρωμών σε ευρώ - Single Euro Payment Area) με την αποστολή εμβάσματος μέσω SEPA Credit Transfer σε ευρώ.
Δ. Διαδικασία επιστροφής του Τέλους Έκδοσης Υγειονομικών Πιστοποιητικών Πλοίων (Τ.Ε.Υ.Π.Π.).
Η επιστροφή ποσού που καταβλήθηκε για την έκδοση του παραβόλου προβλέπεται στις κάτωθι περιπτώσεις:
α) εφόσον η επιθεώρηση δεν πραγματοποιηθεί με υπαιτιότητα της αρμόδιας Υπηρεσίας.
β) εφόσον διαπιστώνεται ότι το καταβληθέν για το παράβολο ποσό δεν αντιστοιχεί με το υποδεικνυόμενο από τους Πίνακες 1 και 2 ποσό.
γ) εφόσον εκ παραδρομής έχει διενεργηθεί διπλή και πλέον έκδοση και πληρωμή του παραβόλου για την ίδια αίτηση.
Σε κάθε περίπτωση ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει αίτηση προς την αρμόδια Διεύθυνση Υγειονομικού Ελέγχου και Περιβαλλοντικής Υγιεινής της Περιφέρειας Αττικής και, εφόσον εγκριθεί το αίτημα, εφαρμόζονται τα οριζόμενα στην υπό στοιχεία Α.1047/12.3.2020 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Επικρατείας «Όροι και Διαδικασία είσπραξης - επιστροφής για την εφαρμογή του ηλεκτρονικού παραβόλου» (Β’ 979). Για τις ανωτέρω καταβολές η ενημέρωση της σχετικής ηλεκτρονικής εφαρμογής πραγματοποιείται το αργότερο εντός δύο (2) εργάσιμων ημερών.
Ε. Ύψος ποσού παραβόλου
Το ποσό του ηλεκτρονικού παραβόλου καθορίζεται από την Κ.Υ.Α. Δ1α/Γ.Π.24420/10-05-2024 (Φ.Ε.Κ. 2725/Β/2024) "Επιβολή τελών για την έκδοση πιστοποιητικών υγειονομικού ελέγχου πλοίων βάσει του Διεθνούς Υγειονομικού Κανονισμού (ΔΥΚ)." ήτοι :
|
Εάν τα τέλη δεν καταβάλλονται, η αρμόδια υπηρεσία έκδοσης, δε θα προβαίνει στον έλεγχο και στην έκδοση του πιστοποιητικού του.
Για την έκδοση όλων των ανωτέρω παραβόλων πατήστε εδώ για να συνδεθείτε με την υπηρεσία e-Παράβολο.
ΣΤ. Λοιπές Ενημερώσεις
1. Τα επιπρόσθετα κόστη από την επιθεώρηση (π.χ. κόστος δειγματοληψίας και εκτέλεσης αναλύσεων, εφόσον χρειαστούν) θα βαρύνουν τον πλοιοκτήτη ή τον εφοπλιστή ή τον ναυλωτή γυμνού πλοίου ή τον νόμιμο εκπρόσωπό του.
2. Αν χρειαστεί μετακίνηση προσωπικού των Διευθύνσεων Υγειονομικού Ελέγχου και Περιβαλλοντικής Υγιεινής της Περιφέρειας Αττικής για να πραγματοποιηθεί η επιθεώρηση, αυτή γίνεται με μέριμνα του κατά περίπτωση υπόχρεου.
3. Κατά την ψηφιακή υποβολή αιτήματος, αποκλειστικά και μόνο, στο σχετικό Έντυπο Αίτηση, δεν απαιτείται υπογραφή του αιτούντος καθόσον η σελίδα της αίτησης φέρει σήμανση ταυτοποίησης μέσω Taxisnet.
4. Τα έγγραφα που παραλαμβάνουν οι πολίτες με ψηφιακό τρόπο από τις Υπηρεσίες της Περιφέρειας Αττικής δε γίνονται δεκτά για δικαστική χρήση.
5.α) Αν η αίτηση κατατεθεί με αυτοπρόσωπη παρουσία :
- Όλα τα παραπάνω (αίτηση και δικαιολογητικά) προσκομίζονται εκτυπωμένα, υπογεγραμμένα.
5.β) Αν η αίτηση υποβληθεί ψηφιακά :
- Στο σχετικό Έντυπο Αίτηση δεν απαιτείται υπογραφή του αιτούντος καθόσον η σελίδα της αίτησης φέρει σήμανση ταυτοποίησης μέσω Taxisnet.
- Στην περίπτωση νομικού προσώπου υποβάλλεται με τους κωδικούς Taxisnet (user name / password) του νομίμου εκπροσώπου.
- Τα συνημμένα δικαιολογητικά, όπου αυτά εκδίδονται ηλεκτρονικά κατατίθενται ως συνημμένα PDF με μέγιστο μέγεθος αρχείου τα 3MB.
1. Ο χρόνος διεκπεραίωσης του αιτήματος υπολογίζεται από την κατάθεση της σχετικής αίτησης στην αρμόδια Υπηρεσία με την προϋπόθεση ότι αυτή συνοδεύεται από το σύνολο των απαιτούμενων δικαιολογητικών.
2. Η Γενική Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας & Κοινωνικής Μέριμνας της Περιφέρειας Αττικής ενημερώνει ότι, σύμφωνα με το άρθρο 13 του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων, υπεύθυνος επεξεργασίας για τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα που περιλαμβάνονται στην παρούσα αίτηση, είναι ο ΟΤΑ β΄ βαθμού Περιφέρεια Αττικής. Η Περιφέρεια Αττικής συλλέγει τα ανωτέρω δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα και τα επεξεργάζεται αποκλειστικά και μόνο για την εκτέλεση των κατά νόμο αρμοδιοτήτων της. Πρόσβαση στα δεδομένα αυτά μπορεί να αποκτήσει κάθε πολίτης υπό τους όρους του άρθρου 5 Ν.2690/1999 σε συνδυασμό με τον Κανονισμό Πληροφόρησης Πολιτών της Περιφέρειας Αττικής. Τα δεδομένα αποθηκεύονται για το χρονικό διάστημα που είναι αναγκαίο για την επεξεργασία του αιτήματος του πολίτη και στη συνέχεια για σκοπούς αρχειοθέτησης, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. Κάθε υποκείμενο δεδομένων έχει δικαίωμα πρόσβασης στα δεδομένα που το αφορούν. Έχει επίσης το δικαίωμα να ζητήσει την διόρθωσή τους, τον περιορισμό της επεξεργασίας τους καθώς και την λήψη αντιγράφων σε κοινώς αναγνώσιμο μορφότυπο (δικαίωμα στην φορητότητα των δεδομένων), σύμφωνα με τις διατάξεις του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων. Κάθε θιγόμενος έχει δικαίωμα προσφυγής στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.
1. Νόμος 3991/2011 (Φ.Ε.Κ. 162/Α'/25-07-2011) "Κύρωση του αναθεωρημένου Διεθνούς Υγειονομικού Κανονισμού του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας".
2. Εγκύκλιοι της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγιεινής του Υ.Υ.Κ.Α:
- ΔΥΓ1/ οικ. 96543/11-07-2008,
- ΔΥΓ1/οικ.120151/10-092008 και
- ΔΥΓ1/ οικ. 149420/03-11-2008
3. Κοινή Υπουργική Απόφαση (Κ.Υ.Α.) Δ1α/Γ.Π.24420/10-05-2024 (Φ.Ε.Κ. 2725/Β/2024) "Επιβολή τελών για την έκδοση πιστοποιητικών υγειονομικού ελέγχου πλοίων βάσει του Διεθνούς Υγειονομικού Κανονισμού (ΔΥΚ)."
Δεδομένου ότι η υπηρεσία αφορά αποκλειστικά πλοία, τα σημεία εξυπηρέτησης καθορίζονται με βάση το λιμάνι προσάραξης του πλοίου
1. Διεύθυνση Υγειονομικού Ελέγχου και Περιβαλλοντικής Υγιεινής Π.Ε. Πειραιά - Νήσων.
2. Διεύθυνση Υγειονομικού Ελέγχου και Περιβαλλοντικής Υγιεινής Π.Ε. Νοτίου Τομέα.
3. Διεύθυνση Υγειονομικού Ελέγχου και Περιβαλλοντικής Υγιεινής Π.Ε. Ανατολικής Αττικής.
4. Διεύθυνση Υγειονομικού Ελέγχου και Περιβαλλοντικής Υγιεινής Π..Ε. Δυτικής Αττικής.
5.Διεύθυνση Υγειονομικού Ελέγχου και Περιβαλλοντικής Υγιεινής Π..Ε. Δυτικού Τομέα.